هانس شارون سطوح حلقوی مدور را که با نظمی خاص و رعایت استانداردها بیشترین تعداد صندلی ممکن را در خود جای می دهند،"تاکستان" نامیده است.
معمار، موسیقی را به عنوان اصلی ترین عنصر تاثیرگذار در کانسپت طرح در نظر گرفته و از این رو در ساختار فضاهای داخلی مکان اجرای آن را در قلب فضا در قالب پلانی با هندسه شش ضلعی جانمایی نموده است. همچنین به واسطه سطوح زاویه دار و شکسته در پیرامون صحنه اجرا که در حجم بنا نیز نمود یافته اند کیفیت فضایی بی نظیری پدید آمده است؛ این طور به نظر می رسد که ساختمان نیز گوش به آنچه در داخل اجرا می شود سپرده و با آن هم گام شده و به این ترتیب داخل و خارج بنا ماهیتاً در هماهنگی کامل با یکدیگر درک می شوند
.
شارون از طرفداران سرسخت
معماری ارگانیک بوده و همواره سعی در برقراری تعامل، تناسب و هارمونی میان
معماری ساختمان هایش و طبیعت پیرامون آن داشته است. در این مجموعه نیز حجم
بنا با صفحات پویا، سطوح منحنی و زاویه دار نما، سعی در ایجاد پیوند و
همگونی با پارک جنگلی واقع در شمال سایت دارد.
دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...
Leave a reply